طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی سایت فروشگاهی

یک سایت فروشگاهی موفق باید با سرعت بالا لود شود و به مشتریان توضیحات کافی و مناسبی را در خصوص محصولات ارائه داده و ساده‌ترین حالت استفاده از سایت را با بهره‌گیری از امکانات مختلفی فراهم نماید.

دسترسی آسان و سریع به محصول

امکان مقایسه و جستجوی محصول

روش ثبت‌نام کاربران جهت خرید

روش و نوع پرداخت هزینه خرید

قلب تپنده سئو خارجی بک لینک است. یک پارامتر مهم و تاثیر گذار در موفقیت و سقوط سایت‌ها. هنوز هم گاهی می‌شنوم که بک لینک‌ها دیگر مهم نیستند یا تاثیر خود را از دست داده‌اند. اما واقعا اینطور نیست. شاید کسانی که این حرف را می‌زنند، هنوز با تکنیک‌های ۱۰ سال قبل لینک‌سازی می‌کنند و انتظار دارند این کارها نتیجه بدهد. اما در بهترین حالت این تکنیک‌ها بی‌اثر و خنثی بوده و در بدترین حالت باعث جریمه و پنالتی سایت می‌شود.

اگر سایت A داخل سایت خود، لینک سایت B را قرار دهد، به سایت B لینک داده است. در حالت کلی این لینک برای گوگل ارزشمند است. چون فکر می‌کند سایت B بسیار خوب کار کرده که سایت A به آن اشاره کرده است. اما یک سری موارد در لینک‌سازی باید رعایت شود. در لیست زیر به پارامترهایی که در بک لینک گرفتن و لینک سازی مهم هستند اشاره می‌کنم. اما قبل از آن با دو مفهوم مهم و جالب در دنیای سئو آشنا شویم.

مفهوم ارزش افزوده اقتصادی تا حد زیادی شبیه سود است، یعنی اختلاف قیمت محصول با حاصل‌جمع هزینه‌ها.

می‌دانیم که دولت‌ها هم مالیات بر سود شرکت‌ها را دریافت می‌کنند. پس چرا سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها به سراغ مالیات بر ارزش افزوده می‌روند؟ چه تفاوتی میان این‌ها وجود دارد؟

پاسخ این سوال می‌تواند بسیار طولانی باشد.

اما مهم‌ترین نکته در این است که سود شرکت‌ها بر اساس صورت‌های مالی‌شان استخراج می‌شود و نحوه‌ی تنظیم حساب‌ها و احتمالاً‌ حساب‌سازی‌ها، می‌تواند به سادگی شرکت‌ها را زیان‌ده نشان دهد.

اما مالیات بر ارزش افزوده مستقیماً روی فاکتور فروش هر محصول دریافت می‌شود و شرکت‌ها کمی طراحی وب سایت سخت‌تر می‌توانند از زیر آن شانه خالی کنند.

البته به خاطر داشته باشید که مثلاً اگر دولت، از عرضه‌کننده‌ی آرد، مالیات بر فاکتور فروش بگیرد و از شیرینی‌فروش هم دطراحی وب سایتاره درصدی از فروش را بگیرد، مالیات آرد دو بار حساب شده است.

به همین علت، دولت‌ها ارزش‌افزوده‌های پرداخت‌شده و دریافت‌شده را محاسبه می‌کنند و اختلاف آن‌ها را از شرکت‌ها می‌گیرند.

به طور کلی، در این شیوه، هم اطلاعات بسیار بیشتر و دقیق‌تری در اختیار دولت قرار می‌گیرد و هم، امکان سیاست‌گذاری دقیق‌تر در سگمنت‌های مختلف صنعت وجود خواهد داشت. مثلاً با معاف کردن بعضی سگمنت‌ها از VAT تا اعلام نرخ‌های متغیر مالیاتی و یا استفاده از ابزارهای دیگر.

توجه داشته باشید که اپل و همه‌ی رقبای آن که در بازار حضور دارند، ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند. چون اگر چنین نبود، کسب و کار طراحی وب سایت آن‌ها دوام و بقا پیدا نمی‌کرد.

بحث ما در این‌جا به مقایسه‌ی حجم ارزش افزوده‌ی ایجادشده اشاره دارد.

مفهوم خلق ارزش در ادبیات مدیریت و کسب و کار

بک لینک ها تا حد ممکن باید مرتبط با موضوع کاری ما باشند. مثلا فرض کنید یک سایت مثل دیجی دینگ که در حوزه تکنولوژی فعال است، مرتب از سایتهایی در حوزه آشپزی یا روانشناسی یا … لینک بگیرد و بیشتر این سایتها هم بی‌کیفیت باشند. اینجاست که گوگل شک می‌کند دیجی دینگ احتمالا مشغول خرید بک لینک است و سعی دارد الگوریتم‌های گوگل را فریب دهد. گوگل تمام تلاش خود را می‌کند تا با سایتهایی که به خرید و فروش لینک می‌پردازند برخورد کند. مثلا برای دیجی دینگ بک لینک گرفتن از سایتی مثل دیجیتاتو یک بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ اتفاق بسیار خوب است.

Add a Comment

Your email address will not be published.